www.pomorskabrac.fora.pl
Forum Braci Pomorskiej otwarte dla wszystkich
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Turniej w Bolkowie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pomorskabrac.fora.pl Strona Główna » O turniejowych sprawach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ijon
Laird



Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: tyś? jaaaa? eeee, z takiej małej wiochy Gdynia

PostWysłany: 09:39, 06 03 2008    Temat postu: Turniej w Bolkowie

witajcie Ludjkowie Mili

wieści Wam ślę, iż 28-29 czerwiec to Bolków (to od samego Kasztelańcia ich pochodzi). plan i forma tego Spotkania-Turnieju zostanie przedstawiona na Kapitule i tam też ustalimy "podział zadań i przywilejów", ale termin i samo działanie są pewne.
czyli wyjazd jak co roku, ok godz 21 spod klubu YMCA 26 czerwca, ale zmana jest mała: po krytycznych uwagach firmy przewozowej odnośnie tras przejazdu trójmiejskiego i sposobu lokowania się ludzi, trzeba będzie opracować dokładnie plan "zbioru przydrożnego" jadących. i naprawdę trzeba będzie się do tego dostosować, aby nie stracić tak dobrego i TANIEGO przewoźnika.

pozdrawiam
Ijon


p.s.
a słomki już kupiłem...

1)

2)

3)

4) d'oh!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wodorost




Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WKPL / MHCT / Mediewal Offroad Team
Płeć: Brat nasz

PostWysłany: 10:45, 17 03 2008    Temat postu:

Miejmy nadzieję, że arbuzy już będą. Bo ziemniaka tak chyba nie zrobimy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ijon
Laird



Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: tyś? jaaaa? eeee, z takiej małej wiochy Gdynia

PostWysłany: 09:08, 18 03 2008    Temat postu: o owocach bolkowkich

witajcie ludkowie Mili

spoko, spoko, celowo nie pisałem więcej o faszerowanych owocach bo "mam pomysła", którego przekazać chciałem dopiero później. no, ale jako iż temat ruszony, to zapodaję: będzie oczywiście arbuz do picia, będą faszerowane pomarańcze, kiwi (podobno są jeszcze lepsze od arbuza!!!), myslę też o truskawkach i wisienkach (ale to zależy czy one będą jeszcze i już). myślałem też, aby zbytnio owoców nie rozcieńczać, o ich mocniejszym trunkiem nafaszerowaniu oraz o jakimś trunku smakowym.
jak widać, ofreta owoców faszerowanych jest spora, więc kartofle raczej odpadają. hmmm, chociaż???......

pozdrawiam
Ijon
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Batiuszka




Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszcz Gd/ PKL
Płeć: Brat nasz

PostWysłany: 17:15, 18 03 2008    Temat postu:

Truskawki i wisienki? Takie trochę to małe, no ale może właśnie w sam raz na nie-jeden raz ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kudłaty




Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogardzkie Bractwo Rycerskie

PostWysłany: 07:27, 19 03 2008    Temat postu:

Nie ma to jak pieczony arbuz Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Batiuszka




Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszcz Gd/ PKL
Płeć: Brat nasz

PostWysłany: 15:48, 19 03 2008    Temat postu:

Ze skórką i polewany miodem Twisted Evil Gdańsk górą Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kudłaty




Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogardzkie Bractwo Rycerskie

PostWysłany: 20:23, 20 03 2008    Temat postu:

STAROGARD GÓRĄ! ARBUZ PIECZONY POLANY SPECIALEM ZA 5zł Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Chaos




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WKPL

PostWysłany: 19:02, 22 03 2008    Temat postu:

Polany specjalem?! Herezja i na stos! ;) Specjal jest do picia a nie do polewania...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ijon
Laird



Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: tyś? jaaaa? eeee, z takiej małej wiochy Gdynia

PostWysłany: 10:29, 23 05 2008    Temat postu:

witajcie Ludkowie Mili

czas nam już o Bolkowie myśleć, a co by wszem wiadomym było od jego działaniach - niniejszym przedstawiam Wam wieści co i jak dziać się tam będzie.


LIST ZAPOWIEDNI

Jak wieść gminna niesie, a co własnym podpisem poświadczamy, w dniach 28-29 czerwca Roku Pańskiego 2008 na Zamku Bolków ponownie odbędą się Dni Kultury Rycerskiej pod wspólnym mianem „Od Piasta Kołodzieja do Kazimierza Jagiellończykiem zwanego”.
Przeto mamy zaszczyt w imieniu Muzeum Karkonoskiego w Jeleniej Górze Oddział Zamek Bolków oraz Bractwa Rycerskiego Zamku Bolków w mury prześwietnej Warowni Bolkowskiej zaprosić, gdzie wspólnie tradycje rycerskie będziem wskrzeszać, a i w szranki turniejowe jak co roku ku uciesze gawiedzi stawać.
Aby świętemu prawu gościnności nie uchybić i wszystkich chętnych godnie przyjąć, prosimy Was o jak najrychlejsze powiadomienie o swoim przybyciu i sile pocztu rycerskiego który Nas zaszczyci. Dla każdego jadło godne przygotujemy aby o pustym brzuchu po dziedzińcach się nie musiał włóczyć, a wieczorem przy wspólnym stole zasiądziem aby przewagi rycerskie powspominać.

Z utęsknieniem Was oczekując
rycerskie pozdrowienia ślemy




OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA

W „Dniach Kultury Rycerskiej”, które odbędą się w dniach 28-29.06.2008 roku mogą wziąć udział wszyscy zajmujący się odtwarzaniem szeroko pojętej kultury średniowiecznej od X do XV wieku, i spełniający poniższe warunki:
1. Podporządkują się Kodeksowi i Regule Rycerskiej ustanowionej przez Kapitułę Rycerstwa Polskiego;
2. Zostały zaproszone przez Bractwo Rycerskie Zamku Bolków (ograniczona ilość uczestników).
Ponieważ zdajemy sobie sprawę ze swojej ułomności i niedoskonałości przeto Ci co niedostaną zaproszeń a chcą nas zaszczycić Swoją obecnością prosimy o kontakt z Kasztelanem zamku Adamem Łaciukiem nr tel. 601980390 lub Podskarbim Bogusławem Krukowskim 607455678 w
celu uzyskania zaproszenia.
3. Potwierdzą swój przyjazd najpóźniej do dnia 15 czerwca.

Wygląd:
1.Stroje – ponieważ w tym roku tytuł przewodni dni brzmi „Od Piasta Kołodzieja do Kazimierza Jagiellończykiem zwanego” przeto stroje i grupy od X do końca XV wieku mile będą widziane, jednak pomieszania epok prosimy nie czynić (jedyny wyjątek dla grup i osób startujących w turnieju ognia)
2.Każda grupa przybędzie z własnym sztandarem i tarczą, która zawiśnie w godnym miejscu, a na rozpoczęciu listy uwierzytelniające przedstawi.
3.Własne naczynia (o ile zapewniamy jedzenie dla uczestników to nie zapewniamy żadnych !!!! naczyń)
4.Mile widziane namioty historyczne które zostaną ustawione w jedno obozowisko. Chcielibyśmy aby można je było zwiedzać w małych grupkach. Namioty nie historyczne zostaną rozstawione osobno.

Umiejętności i zaangażowanie:
1.Każdy z przybyłych oddaję się dobrowolnie i bez szemrania pod rozkazy władz bractwa i na ten czas uznaje ich władzę i wszelką pomocą służy.
2.Każdy przybyły na rozpoczęciu musi się godnie stawić i w przemarszu uczestniczyć, a i w niedzielę z objęć Morfeusza na tyle wcześnie się wyrwać aby z Nami drugi dzień rozpocząć.
3.Pokaz autorski dać (forma dowolna), w którym grupa z jak najlepszej strony się zaprezentuje (prosimy też przygotować krótką informację o sobie aby przy zapowiedzi Was przedstawić). Przez zacne jury będzie oceniany.
4.Każda grupa musi wystawić 3 osobową drużynę do gier plebejskich.
5.Grupy rycerskie muszą pokazać przynajmniej jedną walkę w Turnieju Walk Pokazowych
6.Ewentualną bitewkę na miejscu ustalimy, a warunki w niej uczestnictwa określi Rafał Błażków zwany Niedźwiedziem.
Punkt 3,5,6 nie obowiązuje grup i osób specjalizujących się w Teatrach Ognia.

Dla tych co pokojowo są nastawieni aby w Turnieju godnie mogli brać udział, i bezczynnie się nie wałęsać, przewidziano
1.Turniej tańców dawnych (regulamin w załączeniu)
2.Pokaz mody historycznej (oceniany a i nagrody przewidziano, regulamin w załączeniu)
3.Nasze niewiasty, jak Nas słuchy doszły, coś knują, i dla przybyłych Białogłów niespodzianki szykują.
Punkt 5,6 nie dotyczy zespołów tańca dawnego i zespołów muzycznych.

Jest to oczywiście minimum. Myślę iż każde bractwo będzie w stanie przedstawić większą inscenizacje prezentującą ich umiejętności.




ZASADY KONKURSU STROJÓW HISTORYCZNYCH

Konkurs jest dostępny dla wszystkich uczestników Dni Kultury Rycerskiej, ma za zadanie wspólną zabawę, oraz integrację uczestników imprezy. Dodatkowym celem konkursu jest przedstawienie i poszerzenie świadomości uczestników oraz publiczności w zakresie kultury materialnej szeroko pojętego średniowiecza.
1.Konkurs ma charakter indywidualniy, nie ma ograniczeń co do ilości osób z poszczególnych bractw, jak również nie ma ograniczeń co do ilości strojów prezentowanych przez jedną osobę
2.Konkurs odbywa się w niedzielę, 29.06.2008 na specjalnie do tego celu przygotowanym wybiegu rycerskim
3.Zgłoszenia do konkursu strojów przyjmowane są do soboty, do godziny 16:00.
4.Każda osoba powinna przygotować krótką prezentację swojego stroju, którą wygłosi samodzielnie, lub przekaże (w postaci pisemnej) do wygłoszenia prowadzącemu konkurs. Charakterystyka powinna zawierać informacje: skąd pochodzi dany strój, kogo przedstawia (warstwa społeczna), czasokres pochodzenia stroju, i inne informacje, mogące przybliżyć widowni i jury znaczenie, historię lub inne istotne aspekty danego ubioru
5.Stroje oceniane są w jednej kategorii, bez podziału na stroje męskie i damskie
6.Stroje ocenia jury w składzie 3 osób wyznaczonych przez organizatora
7.Jury ocenia stroje w systemie punktowym, niejawnym, zgodnie z poniższą tabelą, przy czym decyzje jury są ostatecznie i niepodważalne
8.Jury nie będzie oceniało historyczności szwów (w szczególnych wypadkach oceny takiej może dokonać jedynie Kasztelan, w zaciszu swojej komnaty)
9.Kryteria oceny w konkursie strojów:
Zgodność kroju i materiału z odtwarzaną epoką: 1-10
Dodatki (biżuteria, galanteria skórzana, nakrycia głowy): 1-10
Ogólne wrażenie estetyczne (w tym kolorystyka): 1-10
Sposób prezentacja (w tym np.: warstwa społeczna, pomysł na strój): 1-10
Obuwie: 1-10
10.W konkursie przewidziane są nagrody: 1, 2, 3, przyznawane przez jury, oraz nagroda publiczności




ZASADY KONKURSU TAŃCÓW DAWNYCH

Konkurs jest dostępny dla wszystkich grup uczestniczących w Dniach Kultury Rycerskiej, ma za zadanie wspólną zabawę, oraz integrację uczestników imprezy. Dodatkowym celem konkursu jest przedstawienie i poszerzenie świadomości uczestników oraz publiczności w zakresie rozwoju kultury materialnej i duchowej na przestrzeni dziejów.
1.Przedstawicielstwo grupy w konkursie tańców powinno składać się z 3 do 8 osób.
2.Każda grupa powinna przygotować od 2 do 4 tańców dawnych lub do takowych nawiązujące (przy czym 2 tańce zostaną przedstawione obowiązkowo, a pozostałe w miarę możliwości czasowych)
3.Czas trwania występu każdej grupy nie może przekroczyć 15 minut (łącznie z przygotowaniem muzyki, scenografii itp.)
4.Zgłoszenia do konkursu należy dokonać wraz z potwierdzeniem obecności na imprezie
5.Dobrze by było powiedzieć kilka słów o prezentowanych tańcach (skąd, co, jak i dlaczego) samemu lub przygotować na piśmie aby zgromadzona gawiedź nie patrzyła jak wół na malowane wrota.
6.Przy zgłoszeniu prosimy podać czas trwania prezentacji tanecznej.
7.Muzykę należy przygotować w jednej z poniższych postaci: Płyta CD, minidisk, lub MP3, przy czym organizatorzy zapewniają odtwarzacz muzyki.
8.Konkurs odbędzie się na Dziedzińcu Turniejowym, na którym przygotowana będzie (do dyspozycji tańczących) scena o wymiarach 8m x 6m, i wysokości 0,8 m.
9.Oceny tańców będzie dokonywało jury w składzie 3 osób, wyznaczone przez organizatora
10.Jury ocenia tańce w systemie punktowym, niejawnym, zgodnie z poniższą tabelą, przy czym decyzje jury są ostatecznie i niepodważalne
11.Kryteria oceny poszczególnych zespołów:
Historyczność (Ponieważ nie jesteśmy ortodoksami pod pojęciem historyczność rozumiemy ogólną zgodność muzyki, strojów, zachowania się na scenie - maniery - czyli pewną konwencję. Nie ukrywamy jednak iż za taniec rzeczywiście historyczny dodatkowe punkty zostaną przyznane): 1-10
Choreografia: 1-10
Technika: 1-10
Estetyka: 1-10
Pomysłowość (dodatkowe rekwizyty, krótkie przedstawienia taneczne, itp.): 1-10
12.Oprócz specjalnych pucharów przewidziane są nagrody rzeczowe.




ZASADY TURNIEJU DRUŻYN RYCERSKICH

Turniej drużyn jest obowiązkowy dla wszystkich przybyłych grup uczestniczących w Dniach Kultury Rycerskiej (nie dotyczy teatrów ognia, zespołów tańca, zespołów muzycznych). Istnieje możliwość wystawienia więcej niż jeden pokaz – zależne od możliwości czasowych. Czas pokazu od 15-30 minut (prosimy podać przewidywany czas pokazu w zgłoszeniu). Forma i tematyka pokazu – dowolna, musi być jednak w konwencji średniowiecznej (Wietnam nas nie interesuje). Broń, rekwizyty, muzyka, ilość osób biorących udział w pokazie - dowolna. Brak obostrzeń dotyczących uzbrojenia ochronnego. Kolejność pokazów losowana będzie przez dowódców drużyn.
Oceniane będą:
a) Pomysł na pokaz
b) Różnorodność form użytych w pokazie (walki, tańce, osoby dodatkowe - np. mnich, żebrak itp.)
c) Wygląd zewnętrzny uczestniczących w pokazie (nie chodzi tu o to, że lubimy oglądać ładne kobiety i przystojnych mężczyzn lecz o schludność i dobór strojów)
d) Dynamika pokazu
e) Widowiskowość
f) Dobór muzyki
g) Dobór rekwizytów
h) Scenografia
i) Poczucie humoru (tylko bez bluzg proszęJ)
j) Ogólne wrażenie

Pokazy oceniane przez absolutnie nie przekupne i nie stronnicze trzyosobowe jury. Decyzje jury są ostateczne i niepodważalne.




ZASADY TURNIEJU PAR RYCERSKICH

Konkurencja dostępna dla wszystkich uczestników. Brak ograniczeń dotyczących ilości par wystawianych przez bractwa. Broń dowolna i brak ograniczeń dotyczących uzbrojenia ochronnego. Oceniane będą:
a) Wygląd (dostosowanie ubioru do broni)
b) Realistyka historyczna (nie będziemy sprawdzać szwów w ubiorach – nie jesteśmy ortodoksami)
c) Technika walki uwzględniająca specyfikę broni
d) Dynamika walki (zdajemy sobie sprawę z tego, że inna jest dynamika walki w lnianej koszuli a inna w blachach)
e) Widowiskowość i pomysłowość pokazu
f) Dobór muzyki do walki
g) Poczucie humoru (walki wcale nie muszą być poważne)
h) Rekwizyty (tylko bez dmuchanych lal – na widowni będą dzieciJ)
i) Ogólne odczucia

Ponieważ nie jest to turniej „Gwiazdy Tańczą na Trawie”, nie jest przewidziany konkurs audiotele. Walki będą oceniane przez trzy osobowe jury. Decyzje jury są ostateczne i niepodważalne.




ZASADY TURNIEJU OGNIA

1. Turniej Ognia odbędzie się wieczorem na dziedzińcu zamkowym. W turnieju tym mogą występować grupy lub osoby indywidualne.
2. Jury Turnieju Ognia będzie składać się z 3 osób, które będą oceniać:
- wartość artystyczną pokazu i oryginalność pomysłu;
- perfekcję wykonania;
- rodzaj muzyki pokazowej (preferowana średniowieczna, disco-polo powoduje automatyczną dyskwalifikację);
- strój lub przebranie i makijaż
- profesjonalizm sprzętu do pokazu
3. Turniej Ognia rozpoczyna się pokazem każdego z uczestników do muzyki przygotowanej przez Jury, a która to muzyka jest do odsłuchania i ściągnięcia z tego adresu: [link widoczny dla zalogowanych]
4. Następną konkurencją jest dowolny pokaz własny. Czas trwania tego pokazu nie jest limitowany, a każdy uczestnik Turnieju Ognia wykonuje swój pokaz do wcześniej dostarczonego utworu na płycie CD.
5. Jeśli w Turnieju Ognia wystąpi wielu uczestników, po eliminacjach konkursowych do finału przechodzą trzy osoby lub grupy z najlepszą oceną (ocena zdobyta do tej pory w finale się nie liczą). Przy niewielkiej obsadzie tego Turnieju – dalszy jego przebieg ustali Jury bezpośrednio na miejscu.
6. Finaliści będą prezentować swoje umiejętności do INNEGO swojego utworu dostarczonego także na płycie CD oraz dodatkowo do jednego wylosowanego utworu z kolekcji wcześniej przygotowanej przez Jury
7. Finalistom, oprócz standardowej oceny, doliczona zostanie nota za umiejętność dostosowania choreografii pokazu do wylosowanego utworu.
8. Zwycięzcą zostaje uczestnik Turnieju Ognia który zdobył najlepszą oceną Jury. Otrzymuje on nagrodę główną ufundowaną przez Organizatora. Pozostali finaliści otrzymują nagrody niespodzianki, ufundowane także przez Organizatora.
9. Zwycięzca Turnieju Ognia wykonuje na zakończenie własny pokaz.
10. Wszelkie nie ustalone sporne sprawy lub wątpliwości rozstrzyga Jury
11. Jury nie jest przekupne, acz nie ma takiego bakszyszu, którego by nie przyjęło w zamian za … .




ZASDADY KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO pt. „Rycerz to ma klawe życie”

Przedmiotem fotografii powinny być ujęcia obrazujące poczynania rycerzy w trakcie turniejów wszelakich a i innych zajęć z życiem codziennym rycerza związanych.
1. Organizatorem konkursu jest Bractwo Rycerskie Zamku
Bolków. Konkurs jest organizowany w ramach zadania publicznego Festiwale Sztuki „Dni Kultury Rycerskiej na Zamku Bolków”, wspieranego przez Zarząd Województwa
Dolnośląskiego oraz Zarząd Powiatu Jawor.
2. Konkurs jest otwarty dla wszystkich fotografujących.
3. Osoby niepełnoletnie biorą udział w konkursie za zgodą rodziców lub opiekuna prawnego.
4. Każdy z autorów może nadesłać do 5 fotografii, pojedynczo lub w zestawie.
5. Technika wykonania prac jest dowolna.
6. Prace w postaci odbitek o formacie 20 x 30 cm oraz w postaci elektronicznej należy
dostarczyć osobiście lub nadesłać na adres organizatora.
7. Do prac należy dołączyć następujące informacje: imię, nazwisko i adres autora, telefon kontaktowy, ewentualny komentarz do zdjęcia. Można zamieścić informacje kogo i gdzie przedstawiają fotografie. Ponadto każdy uczestnik konkursu powinien dostarczyć
do organizatora oświadczenie o posiadaniu praw autorskich do zdjęć oraz zgodę na przetwarzania danych osobowych, zgodnie z załącznikiem do niniejszego regulaminu.
8. Z chwilą nadesłania fotografie przechodzą na własność organizatora. Udział w konkursie jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na bezpłatne wykorzystywania nadesłanych prac konkursowych w ramach działalności Bractwa Rycerskiego Zamku Bolków.
9. Prace należy nadsyłać do 17 06 2008 r.
10. Oceny zdjęć dokona jury powołane przez organizatora. Decyzje jury są ostateczne.
11. Organizatorzy przewidują atrakcyjną nagrodę główną dla zwycięzcy (dobrej klasy
aparat fotograficzny) oraz szereg nagród dodatkowych.
12. Nadesłane prace będą wystawione w sali muzealnej bolkowskiego zamku i
opublikowane na stronie internetowej [link widoczny dla zalogowanych]
13. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbędzie się podczas „Dni Kultury Rycerskiej
na Zamku Bolków” dnia 28 06 2008 r.
14. Nadesłanie prac oznacza akceptację warunków konkursu i regulaminu, którego ostateczna interpretacja należy do organizatora konkursu.
15. Organizator zastrzega sobie prawo do przerwania lub odwołania konkursu.
16. Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem przez osoby uczestniczące zgody na przetwarzanie przez organizatora ich danych osobowych na potrzeby konkursu (w myśl
Ustawy o ochronie danych osobowych z dn. 29 08 1997 r. Dz. U. Nr 133 poz. 833 z póź. zm.)


a to dodatek do foto-konkursu:

OŚWIADCZENIE

Ja niżej podpisany/a ..................................................................,
zam. w ...................................................................,
ul. ................................................................., niniejszym oświadczam, że posiadam wyłączne prawa autorskie do przesłanych zdjęć oraz zgodę osób, których wizerunki utrwalono na zdjęciach i zgodę na ich wykorzystanie zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie konkursu.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Bractwo Rycerskie Zamku Bolków dla celów organizacji konkursu fotograficznego „Rycerz to ma klawe życie”.
Zostałem/am poinformowany/a o przysługującym mi prawie wniesienia umotywowanego sprzeciwu wobec przetwarzania moich danych osobowych oraz poprawiania i uzupełniania moich danych.

/miejscowość i data/...................................................... /czytelny podpis/........................................................



także cały czas podczas tych Dni będą działać prędzej zgłoszeni rzemieślnicy, a gdy zgłoszą się oni dodatkowo do prowadzenia warsztatów własnej działalności, otrzymają w zamian zwrot kosztów podróży, zakwaterowanie i jadło. do Waszej działalności organizator daje kramy rzemieślnicze. tak więc rzemieślnicy maści wszelakiej zastanówcie się dobrze nad tym.....

a tak to dla nas przedstawia się program Bolkowa:
27 06 (piątek)
od 1700 – kwaterowanie uczestników
(nas to nie dotyczy - my jesteśmy już tam od piątkowego ranka)
28 06 (sobota)
800-900 – śniadanie na terenie zamku (po tej godzinie kto nie zdąży chodzi głodny)
1200 – ogłoszenie wyników konkursu fotograficznego, otwarcie wystawy
1230- 1330 – obiad na terenie zamku (i znowu kto nie zdąży itd.)
1400 – rozpoczęcie Dni Kultury. Przemarsz do Rynku (?), powrót, oficjalne otwarcie na Zamku.
1500 – Pokaz walk rycerskich, rozpoczęcie turnieju kuszniczego.
1600 – Występ zespołu muzyki dawnej „Percival”.
1615 – Turniej Drużyn Rycerskich. (Pokazy autorskie bractw)
1630 – Turniej kuszniczy o tytuł „Wielkiego Łowczego”.
1700 – Turniej Drużyn Rycerskich. (Pokazy autorskie bractw).
1800 – Występ zespołu Glendalough.
1830 – Turniej tańców dawnych.
1900 - „Rozprawa o Średniowieczu” – spektakl teatru „Maska”.
1900 – kolacja na dziedzińcu wewnętrznym zamku
2030 – Koncert zespołu „Dullahan” plus taniec w wykonaniu zespołu „Glendalough”.
2200 – Występ zespołu muzyki dawnej „Percival”.
2230 – Turniej teatrów ognia.
28 06 (niedziela)
830- 1000 – śniadanie na zamku ( i znowu kto nie wstanie itd.)
1200 – Uroczyste rozpoczęcie drugiego dnia.
1215 – Finał turnieju kuszniczego (łuki ?)
1220- Turniej Drużyn Rycerskich. (Pokazy autorskie bractw)
1300 – Występ zespołu muzyki dawnej „Percival”.
1330 – Pokazy walk rycerskich.
1400 – Gry plebejskie.
1400-1530- obiad (specjalnie tak długi czas wydawania posiłku aby każdy mógł zjeść a zarazem uczestniczyć w realizacji programu)
1430 – Turniej par rycerskich.
1500 – Występ zespołu „Glendalough”.
1530 – Turniej par rycerskich (II cz.)
1600 – Konkurs mody średniowiecznej.
1630 – Występ zespołu „Percival”.
1645 – Gry plebejskie.
1700 - „Rozprawa o Średniowieczu” – spektakl teatru „Maska”.
1800 – Uroczyste zakończenie „Dni...”. Rozdanie nagród.


sami więc widzicie że program przedstawia się bardzo bogato i mam nadzieję iż wielu się na ten wyjazd skusi. tym samym ci którzy wybierają się do Bolkowa niechaj tutaj znać dadzą, by jak co roku transport załatwiać. myślę iż koszt pozostanie ten sam - ok 100 zł w obie strony, ale będę prowadzić "rozmowy" na temat refundacji naszego przyjazdu, co zmniejszyłoby tą kasę. wyjazd jak co roku - ok 21-22 spod klubu YMCA w Gdyni, a potem zobaczymy jak dalej (będę się starał uzgodnić trasę przez Trójmiasto z zatrzymaniem po drodze). jeśli nie będzie wystarczającej ilości chętnych - pozostaje dojazd we własnym zakresie. JA JADĘ NAPEWNO!!!
i przypominam: słomki już kupione do "owoców faszerowanych".

pozdrawiam
Ijon
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wodorost




Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WKPL / MHCT / Mediewal Offroad Team
Płeć: Brat nasz

PostWysłany: 12:36, 25 05 2008    Temat postu:

Te, Ijon - gdzie jest turniej łuczniczy?!
Miał być!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ijon
Laird



Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: tyś? jaaaa? eeee, z takiej małej wiochy Gdynia

PostWysłany: 07:08, 26 05 2008    Temat postu: o łuku w Bolkowie

spoko, spoko, będzie jak zawsze, tylko Kasztelańciu już o nim nie pisze bo uważa to, łącznie z kuszą, za stałą składową Turnieju. no chyba że zabraknie strzelających (patrz: program dla nas, niedziela, 12:15).

kto deklaruje się przywieźć strzykawkę z igłą do faszrowania owoców?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ijon
Laird



Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: tyś? jaaaa? eeee, z takiej małej wiochy Gdynia

PostWysłany: 06:56, 09 06 2008    Temat postu: o wyjeździe do Bolkowa

witajcie Ludkowie Mili

no co jest, czy nikt nie jedzie do Bolkowa !?!?!?!?!

zostały trzy tygodnie i trzeba prawie natychmiast zamówić transport, a nie wiem ile osób wszystkich się tam wybiera.....

pozdrawiam
Ijon
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hubert Czarny




Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 08:18, 09 06 2008    Temat postu:

Witajcie

Przykro mi Ijon, ale my jesteśmy w tych dniach w Kamieniu Pomorskim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mithrandin




Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ChZG / Mars

PostWysłany: 10:05, 09 06 2008    Temat postu:

Przepraszam najmocniej, że tak późno dołączam odpowiedź. Ode mnie prawdopodobnie nikt nie pojedzie, gdyż w tym czasie mamy zaplanowany inny wyjazd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piro




Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 18:36, 09 06 2008    Temat postu:

jest zapalanowana jakas bojowka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ijon
Laird



Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: tyś? jaaaa? eeee, z takiej małej wiochy Gdynia

PostWysłany: 07:09, 10 06 2008    Temat postu: o bojówce w Bolkowie

przeczytaj rozkładówkę działań, tam jest wyszczególnione co będzie się działo. bojówki samej jako takiej nie ma, ale jest Turniej Drużyn Rycerskich, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby opracować sobie walki takie jakie się chce i tak walczyć.
no ale aby tak się stało trzeba pojechać tam drużyną.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kudłaty




Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogardzkie Bractwo Rycerskie

PostWysłany: 08:47, 11 06 2008    Temat postu:

Z bólem to piszę: od nas okrągłe 0
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ijon
Laird



Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: tyś? jaaaa? eeee, z takiej małej wiochy Gdynia

PostWysłany: 08:39, 12 06 2008    Temat postu: o wyjeździe do Bolkowa

no to

zadeklarowani do Bolkowa jadą:
- GSF: Marzena i Marcin,
- WKPL: Nathan,
- PSK: Ola,
- Angela i ja.
razem 6 osób, więc wątpie czy transport jak w latach przeszłych brać będziemy, bo w takim układzie się on nie opłaca (wyjdzie po ok 220 zeta od głowy!!!). chcę załatwić busa ode mnie z pracy, ale dopiero będę wiedział za tydzień i wtedy dam tu znać co i jak z przejazdem.

pozdrawiam, ehhh...
Ijon
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wodorost




Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WKPL / MHCT / Mediewal Offroad Team
Płeć: Brat nasz

PostWysłany: 13:39, 12 06 2008    Temat postu:

Ijon, ja jadę Very Happy Tego turnieju sobie nie odpuszczam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aimil
Wszechspraw Patronka



Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańska Szkoła Fechtunku Bractwa św. Jerzego

PostWysłany: 16:05, 13 06 2008    Temat postu:

hmmm... Ijon a "PSK: Ola" liczysz z dziećmi czy bez?...bo jak z dziećmi to masz 6 osób + 2(o ile pamietam Ola zaposiada 2 dzieci)...to masz 8 osób nie 6...a z Wodorostem to już 9 osób...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piro




Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 20:39, 13 06 2008    Temat postu:

Cytat:
o ile pamietam Ola zaposiada 2 dzieci


Nawet nie wiesz w jak DUZYM bledzie jestes..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aimil
Wszechspraw Patronka



Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańska Szkoła Fechtunku Bractwa św. Jerzego

PostWysłany: 22:00, 13 06 2008    Temat postu:

a w jak duuużym?
"Domniemuję" 2 sztuki potomstwa...bo dwie widziałam...
Może niech Ola się wypowie- byłoby najprościej cyż nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ijon
Laird



Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: tyś? jaaaa? eeee, z takiej małej wiochy Gdynia

PostWysłany: 09:12, 14 06 2008    Temat postu: o wyjaśnieniach różnych

Nathan = Wodorost = = = = = , więc będzie i

tu zapodaję, iż ja z ilością dzieci u Oli nie mam nic wspólnego, ale sądząc z postu Piro i jego formy napisania - ON CHYBA WIE COŚ WIĘCEJ Think

dalej nie wiem kto deklaruje się wziąć strzykawkę większą i grube igły do "faszerowania owoców" ? Dancing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wodorost




Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WKPL / MHCT / Mediewal Offroad Team
Płeć: Brat nasz

PostWysłany: 12:25, 14 06 2008    Temat postu:

Ja! Ja wezmę!! Szczykafki 20cm3 + igły rozmiar 18 Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Morkulf




Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z dziczy/Gończa/Z. Chlorowitów
Płeć: Brat nasz

PostWysłany: 13:26, 24 06 2008    Temat postu:

mam strzykawke 100 mll .... ale nijak z igla ... zabrac braciszkowie? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wodorost




Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WKPL / MHCT / Mediewal Offroad Team
Płeć: Brat nasz

PostWysłany: 21:36, 24 06 2008    Temat postu:

A bierz Waści - ja mam resztę Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wodorost




Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WKPL / MHCT / Mediewal Offroad Team
Płeć: Brat nasz

PostWysłany: 07:01, 30 06 2008    Temat postu: Podsumowanie.

Kto nie był - niech żałuje. W tym roku przeszliśmy samych siebie:
- Pływanie w środku nocy w fontannie na rynku w Bolkowie;
- Pijacki turniej łuczniczy ver. 2.0 (wersja 1.0 była swego czasu w Świerznie) sędziowany dzielnie przez Ijona (- Ijon, obudź się, już nie strzelamy!! - A! A dobrze sędziowałem? Very Happy)
- Niżej podpisany wraz z bratem Morkulfem zajęli drugie miejsce w konkursie strojów, za wypchanie się (całkiem dokumentnie) sianem.

Jedyny minus: wielka machloja z turniejem łuczniczym, na który się hurtowo wypięliśmy. Tylko po co było go organizować, skoro towarzystwo wzajemnej adoracji chciało sobie postrzelać z gwarancją nie popadania w kompleksy?
Ech...

Za rok - wizyta tamże obowiązkowa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Morkulf




Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z dziczy/Gończa/Z. Chlorowitów
Płeć: Brat nasz

PostWysłany: 19:56, 30 06 2008    Temat postu:

ykhmmmm .... cale zycie z wariatami...; )

ale ... jak to piosnka ...." ajajaj ... podstawa zabawy jest trzoda..." .... wyszlo nam calkiem niezle .....

bylo cudnie z mojej strony. dziekuje Ijonkowi, Wodorostkowi za .. .znoszenie mnie ... (tylko w przenosni) przez caly czas, dziekuje za wysokie noty za backflippa.... emmm po co ja to pisze.. WY wiecie moi Mili! : )


a turniej luczniczy ...tez ten za dnia prowadzony byl boski. bo wygralismy go jako nasza banda ... walkowerem hihi

do zobaczenia na Grunwie miski puchate .... ; )



psss ... .zapomniales moj drogi WodorosciQ napisac jak jedna przebrana Pani wygrala Bieg Dam ..... o 100 dlugosci Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jagoda




Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorągiew Gończa
Płeć: Siostra nasza

PostWysłany: 08:52, 01 07 2008    Temat postu:

Ojejjjjj... Na takim turnieju to jeszcze nie byłam Very Happy I cóż z tego, ze pod względem "merytorycznym" bywało żenująco, skoro porządziliśmy jak nigdy!
Obrazki, które na długo zostaną mi w głowie:
- Vipówka, sjesta w stylu rzymskiej uczty z arbuzem, winem i rakami
- bezkonkurencyjny duet na konkursie strojów historycznych (patrz posty przedmówców Very Happy )
- siedemnasta w kolejności para na turnieju łuczniczym, a centralne pole w tarczy naruszone DWA RAZY
- rewelacyjna uczta wieczorna, jedna micha, jedna łycha, dziękuję Morfi za uroczą obsługę Smile
- i jak dla mnie absolutny hit całej imprezy - KOSZULA Z WóLCZANKI I PIKNIK POD KOMISARIATEM!!!
Wielkie dzięki dla wszystkich, którzy przyczynili się do tej cudownej atmosfery w Bolkowie, Krosno z pewnością tam powróci Twisted Evil Pozdrawiam i do zobaczenia - niebawem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ijon
Laird



Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: tyś? jaaaa? eeee, z takiej małej wiochy Gdynia

PostWysłany: 17:37, 02 07 2008    Temat postu: retrospekcje bolkowskie

witajcie Ludkowie mili

powiem tak:
Bolków był jedną z moich lepszych imprez średniowiecznych!!
Ci, którzy mnie znają, wiedzą że nic więcej dodać do tej opinii nie trzeba.....
płyną z tego Turnieju także wnioski:
- w arbuza trzeba więcej lać wódki aby ścierwo dobre było;
- wszelkie owoce małe, typu mandarynki, kiwi i nektarynki (czyli takie jakie były) trzeba szprycować jednak spiritusem nie wódką, tak aby swą moc miały odpowiednią;
- stanowczo trzeba brać "Specjala" ze sobą w ilościach , hmmm, delikatnie mówiąc: odpowiednich (od skrzynki w górę);
- woda w fontannie miejskiej na rynku nie jest za zimna, więc kapiel w niej można przedłużyć;
- jako iż Loża Vipów do nas teraz należeć będzie, trzeba pomyśleć o jej fajnym zagospodarowaniu;
- to podejście z dołu pod zamek kiedyś mnie wykończy;
- i tu moje dementi: ja nie podczas sędziowania Para-Turnieju Łuczniczego o Brzasku Niedzielnym - ja miałem krótką przerwę w świadomości od i Dancing .

dzięki współuczestnikom tych działań ze mną blisko tam będących i rzeknę Wam, iż to dopiero początek mego "rozkręcania się" był (do epicentrum było daleeeeko), ale trza nam już do chałup było wracać.
Nic to, Grunwald tuż tuż.......

pozdrawiam
Ijon
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Morkulf




Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z dziczy/Gończa/Z. Chlorowitów
Płeć: Brat nasz

PostWysłany: 18:40, 05 07 2008    Temat postu:

Arbuźki cacy, Vipówka a i owszem, słomy w ubrania nie brakło, backflip całkiem udany - czytaj wody dosyć w fontannie, tylko ani złocisza na dnie Laughing A co do "dopiero się rozkręcam": już niebawem to sprawdzę Twisted Evil
Było fantastyś Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pomorskabrac.fora.pl Strona Główna » O turniejowych sprawach Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin